مرصاد

پایگاه نظامی مرصاد

مرصاد

پایگاه نظامی مرصاد

  • ۰
  • ۰
تیم تحقیق گروه روباتیک انیستیتو تکنولوژی ماسوچوست (MIT)نوعی پرنده بدون سرنشین با قابلیت پرواز سریع در فضا های سر پوشیده را آزمایش می کند.تحقیقات انجام شده این تیم،حکایت از تولید و ساختUAVخیلی کوچک با قابلیت پرواز بدون برخورد با موانع در فضا های سرپوشیده دارد. اطلاعات مربوط....... تیم تحقیق گروه روباتیک انیستیتو تکنولوژی ماسوچوست (MIT)نوعی پرنده بدون سرنشین با قابلیت پرواز سریع در فضا های سر پوشیده را آزمایش می کند.تحقیقات انجام شده این تیم،حکایت از تولید و ساختUAVخیلی کوچک با قابلیت پرواز بدون برخورد با موانع در فضا های سرپوشیده دارد. اطلاعات مربوط به این دستگاه صرفا از طریق حسگر های نصب شده روی بال بدون استفاده ازGPSکسب می شود و این در حالی است که این سیستم دارای بال های گرانقیمت و لوکس نیست. این تیم تحقیقاتی قبلا میکرو هلی کوپتر UAVرا تولید کرده ان، که با چالش ها و مشکلاتی در زمینه سیستم های نقلیه و حمل و نقل بین المللیAUVSIهمراه بوده است.در طی سال های اخیر این چالش ها و مشکلات بر هدایت این سیستم در فضا های بسته بدون استفاده از هدایتGPSمتمرکز شده اند.اما با ساخت آخرین UAVگروه روباتیک تصمیم به ساخت هلی کوپتر با بال های ثابت مستقل و آزاد گرفت و بر مشکل فنی برای پرواز در محیط های بسته غلبه کرد. دلیل اینکه ما هلی کوپتر را به وسیله نقلیه با بال های ثابت تغییر دادیم این است که هلی کوپتر دارای بال ثابت،جالب و پیچیده تر بوده و زمان پرواز را طولانی تر می سازد.این مطلب را "نیکل روی"رئیس گروه روباتیک اظهار کرد.او همچنین گفت:هلی کوپتر برای نگه داشتن خود در هوا به سختی کار می کند و ما می خواستیم این سیستم قادر باشد مسافت های طولانی تری را در دوره زمانی طولانی تری بپیماید. برای اعمال این تغییرات در یک هلی کوپتر به صورت بال های ثابت،گروه روباتیک هلی کوپترشان را با آلیاژ ضد آب طراحی کردند."مارک درلا"ازAeroastro فردی است که می تواند طی 10دقیقه برای شما یک هواپیمای کامل طراحی کند.گروه، هواپیمای کوچک را با بال هایی به پهنای2متر و وزن فقط 2 کیلوگرم طراحی کرد.بال های هواپیما عمدتا کوتاه می شوند و تیم بیان می کنند که این امر امکان پرواز در سرعت های پائین و چرخیدن و دور زدن را برایUAVبه وجود می آورد،در حالی که آن را قادر می سازد تا مقداری وزن اضافی را نیز حمل کند. نقطه ضعف UAV ین است که نمی تواند در جا در هوا بایستد و با حداقل سرعتی که دارد باید همیشه از خاموش شدن موتور جلوگیری کند،به طوری که با افزایش حساسیت محیط و در نظر گرفتن مسیر امن،دستگاه باید بررسی شودبه طوری که مسیر ها از نظر دینامیکی قابل استفاده باشند و هلی کوپتر بتواند در طی مسیر تعیین شده پرواز کند. چشم ها و گوش های UAV به صورت اسکنر های لیزری روی هلی کوپتر نصب می شوند و همین طور یک سیستم و واحد اندازه گیری داخلی نیز در هلی کوپتر تعبیه شده است.اسکنر ها به طور مداوم کار می کنند اما تنها قادرند تصویری 2 بعدی از موانع و فضای آزاد در محیط ارائه دهند،همچنین در مورد ارزیابی  بررسی محل این موانع در فضا اطلاعات واقعی ارائه می دهند.اما با کمک الگوریتم های خاص طراحی شده،در واقع هسته تکنولوژی پردازشگرهای خارجی(اتمی اینتل)این سیستم قادر است از طریق تحلیل تصاویر گرفته شده موقعیتUAV را تشخیص داده و تنظیم کند و این کار با استفاده از اطلاعات بیشتر فراهم شده توسط واحد شبکیه انجام می شود.در حال حاضر این سیستم به نقشه از پیش تعیین شده در مورد محیطی که در آن پرواز می کند،نیاز دارد.هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع است.منبع:ماهنامه نوآور/ شماره100/ صفحه40

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی